estherinnieuwzeeland.reismee.nl

Next days in the Winterless North!

Kia Ora! (Hallo/welkom in Maori)

Hier komt weer een kleine update vanaf de andere kant van de wereld! Het is hier nu woensdagavond en ik lig op mijn bedje in het Nomads hostel in Auckland. De foto's komen morgen, want de Wi-Fi is hier helaas niet al te best!

Eergister ben ik 's ochtends vroeg om half 8 opgestapt op mijn eerste Stray-bus voor mijn reis. Ik stapte op bij een ander hostel waar nog 2 meisjes aan het wachten waren. Nadat we even gepraat hadden en onszelf hadden voorgesteld, kwam het busje van Stray. Ik had eigenlijk verwacht dat het zo'n grote normale bus was, maar het was meer een bejaardenbusje haha. We stopten nog 2 keer verderop en toen hadden we iedereen! De buschauffeur stelde zich voor als Lego en zei: 'We're gonna do the best thing in Auckland, which is leaving'. Ik kwam er na een korte tijd in de bus al achter dat dit helemaal waar was!

We reden richting het noorden naar the Bay of Islands waar Paihia ligt. Deze regio wordt ook wel The Winterless North genoemd! Dit omdat het hier ten opzichte van de rest van het land relatief goed weer is.
De hele weg van 3 uur heb ik uit het raam gekeken, want het is hier echt zo mooi! De natuur is hier extreem groen en er zijn zoveel heuvels met mooie begroeiing. Leuk feitje: de bomen groeien hier in Nieuw-Zeeland 2 keer zo snel, omdat de grond vulkanisch is met veel voedingstoffen en redelijk warm is waardoor de bomen denken dat het altijd lente/zomer is.

Eenmaal aangekomen, heb ik samen met 3 Engelse meiden, eentje uit Zuid-Afrika en een uit Frankrijk een wandeltocht gemaakt naar de Haruru waterval. Vooral het pad ernaar toe was heel gaaf! Je kwam zowel door het bos als door een mangrove, voordat je bij de waterval was. Heel er mooi was het daar.

Gisteren gingen we met een bus naar Cape Reinga, het meest noordelijke punt van Nieuw-Zeeland waar de Tasmanzee en de Stille Oceaan samen komen.
Op de weg daar naartoe bezochten we een paar andere plekken, zoals de Ninety Mile Beach waar we met de bus keihard over het strand gingen, super cool!
Daar in de buurt stopten we bij een hoge zandduin, waar we gingen sandboarden. Je ging op je buik op een bodyboard de steile zandduin af en dat ging echt snel. Dit was echt mega tof!

Vlak daarna kwamen we aan bij Cape Reinga, waar je na een kleine wandeling van 15 minuten bij de vuurtoren kwam. Het was daar super mooi, het leek echt alsof ik aan het einde van de wereld was. Je zag alleen de zee met niks in de verte, de vuurtoren en wat stranden van bovenaf. Echt heel gaaf!

Vanochtend heb ik nog gekajakt met 3 anderen in de baai bij Paihia, lekker in het zonnetje, heel tof. Vanmiddag zijn we weer terug gereden naar Auckland waar ik nu een nachtje verblijf om morgenochtend weer lekker weg te gaan! Ik heb net Koreaans gegeten met Stefanie uit Frankrijk, dat was heel gezellig en lekker eten. In het restaurant waren alleen Aziaten dus het moet wel goed eten geweest zijn! ?

Dat was wel weer even genoeg voor nu denk ik! Ik heb zin om weer lekker weg te gaan uit deze stad, ook omdat deze hotelkamer vrij muf en naar veel mensen ruikt (7 anderen om precies te zijn). Niet perse super lekker, maar zo maak ik ook weer wat mee!

Veel liefs van mij! ?

Als je het trouwens leuk vindt om mijn route te volgen, kun je de link van de site met de route hier vinden: https://www.straytravel.com/our-trips/freestyle-passes/all-new-zealand/far-and-wide/



Reacties

Reacties

Wouter

SUPER gaaf! Leuk dat Lego er ook nog steeds rijdt ?

Marieke

Wat leuk weer om te lezen Esther! Als je met je belevenissen de komende 6 weken zo doorgaat, dan wordt het een boek! Wat maak je veel mee en wat zie je veel. Sterkte in de meur vannacht ? en veel plezier weer morgen! Liefs, mamma

Antoon

Heerlijk om je zo te volgen en te zien wat je down underneemt?

Annette

Lieve Esther, wat ontzettend leuk om zo te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt! En zo te lezen heb je al allerlei mensen met wie je wat lunt ondernemen, wat is dat gezellig! Heel veel plezier met het vervolg van je reis en sterkte met de muffe hotelkamers ;-)
Dikke zoen van mij!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!