estherinnieuwzeeland.reismee.nl

Abel Tasman, Franz Jozef en Wanaka

Kia Ora!

Nu de wintertijd bij jullie is ingegaan, is er precies 12 uur tijdverschil met Nieuw-Zeeland. Nu heb ik het gevoel dat ik nog verder weg ben!
Momenteel is het maandag eind van de middag en ik ben nu in Wanaka. Ik ben nog precies 3 weken hier in Nieuw-Zeeland, dus dat betekent dat ik al over de helft van mijn reis ben. Het gaat snel!

Vorige week zondag was mijn skydive en daarna ben ik nog 3 nachten in Abel Tasman geweest. Op maandag ben ik met Pascalle (Nederlands meisje) met de aquataxi naar Bark Bay gevaren, die boot ging echt hard! Was een soort speedboot volgens mij. We zagen toen zeehonden! Vanaf Bark Bay gingen we via Anchorage terug wandelen naar Marahau: een wandeling van 24 kilometer. Deze loopt langs de zee, maar ook door het bos. Heel afwisselend weer! Onderweg was ook nog een hangbrug waar we overheen moesten. Deze wiebelde nogal, dus dat was doodeng!
Het was een hele lange tocht en we hebben er in totaal dan ook 7,5 uur over gedaan! Het was wel super mooi, dus het het meer dan waard. Ook de pijn in de voeten.
De dag erna heb ik een rustdag gehad, om een beetje bij te komen van de wandeling. Lekker in het zonnetje gelegen en gechilld.

Op woensdag was het tijd om te vertrekken naar Franz Jozef, dat ligt een stuk zuidelijker dan Abel Tasman. Met een nieuwe buschauffeur: Cookie! Onderweg stopten we nog bij Cape Fowlwind, waar je uitkeek over de zee die heel erg ruig was. Heel gaaf! Vlak daarna stopten we ook nog bij de Pancake Rocks in Punakaika. Dit zijn rotsen die eruit zien als een stapel pannenkoeken, omdat ze uit allemaal laagjes zijn opgebouwd die ontstaan zijn door de kracht van het water. Het eten van pannenkoeken mocht daar natuurlijk niet ontbreken!

Eind van de middag kwamen we aan bij het hostel in Franz Josef, waar ik samen in het café vlakbij met Pascalle en Sarah (Duits meisje) hamburgers heb gegeten! Lekker en gezellig. :)
De volgende dag ging ik met een groepje met 4 anderen naar de Franz Josef Glacier. Dit was een wandeling van 45 minuten naar de gletsjer waar sneeuw lag, dat zag er heel gaaf uit!
's Avonds hadden we pizza party: voor ongeveer 15 euro onbeperkt pizza! De hele Stray-groep was hierbij dus dat was heel gezellig.

Op vrijdag was het alweer tijd om te vertrekken naar Wanaka. De route van Franz Josef naar Wanaka is de 2e mooiste route om te rijden in heel Nieuw-Zeeland dus dat beloofde wat! De stops onderweg waren bij Lake Matheson, Thunder Freek Falls, de Blue Pools, Lake Hawea en de Wanaka Tree. Het mooiste vond ik Lake Matheson waar je de spiegeling van de bergen heel goed in het water zag, dat was heel gaaf! Ook de Blue Pools waren heel mooi. Zoals de naam al zegt is het water daar heel blauw, dit is te zien op de foto!
Wanaka ziet er qua huizen uit als een skidorpje en het ligt aan Lake Wanaka. Het wordt aan alle kanten omgeven door bergen, waarvan sommige sneeuw op de top hebben. Vanwege het meer en de bergen is dit denk ik mijn favoriete plek tot nu toe, het is zo bizar mooi!
Op vrijdagavond gingen we met bijna de hele groep naar de bioscoop naar de film Joker. In deze bioscoop staan banken in plaats van stoelen! Ook verkopen ze in de pauze versgebakken koekjes, een stuk beter die bioscoop dan in Nederland. 's Avonds nog naar 2 kroegen geweest met een deel van de groep, dat was heel leuk!

Zaterdag ging ik mountainbiken langs de rand van het meer met Pascalle, dat was heel leuk om te doen en we zagen daardoor ook meer van de omgeving. Het was heerlijk weer, dus dat was ideaal!
Gisteren regende het, dus zijn we met een paar mensen het dorpje ingeweest om de winkels te bekijken. Wanaka is echt een knus dorpje, ook wat betreft de winkels hier.
Vanochtend ben ik samen met Pascalle Mount Iron op geweest, dit was 600 meter omhoog. Daarboven hadden we mooi uitzicht over het meer! Nu lig ik lekker op een bank in het hostel. :)
Morgen vertrekken we naar Queenstown, ik ben heel benieuwd hoe het daar is!

Liefs, Esther

Reacties

Reacties

Wouter

Gaaf om te lezen es! Ik ben benieuwd wat je van Queenstown vind!

Marieke

Erg leuk weer om te lezen Esther! Iedere keer nieuwe, nog weer bijzondere landschappen, en iedere keer weer nieuwe maatjes met wie je op pad bent. Wat zal Nederland inderdaad ver weg voelen voor je! We dromen weg bij je prachtige foto's en leuk dat je er ondertitelingen bij doet. Je doet wel heel wat spannende nieuwe ervaringen op! ?? En nu naar Queenstown... Goeie reis gewenst morgen en ik kijk weer uit naar je volgende verslag met foto's! ?❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!