estherinnieuwzeeland.reismee.nl

Hahei en Rotorua

Hi there!

Hier komt weer een update over mijn afgelopen dagen! Donderdagochtend vertrokken we 's ochtendsvroeg vanuit Auckland naar Hahei, dat ligt aan de oostkust van Nieuw-Zeeland vlak bij het strand. De busreis duurde een paar uur, maar met de natuur hier is dat helemaal niet erg!

In Hahei verbleven we in het Hahei Holiday Resort, wat wel goed omschrijft hoe het eruit zag. Echt een vakantiepark! We hadden 2 huisjes en een eigen woonkamer, keuken en douches/wc's voor alleen Stray, dus ons eigen plekje. Echt heel mooi!

Op de dag van aankomst was het mega mooi weer en daarom ging ik met een paar anderen naar Cathedral Cove wandelen. Dat is een strand met een enorme rots waar een gat in zit, hier is een scène van de film Narnia opgenomen! Op de weg daar naar toe waren een aantal super mooie baaien, met gave stranden (zie de foto's). Het is zo'n mooi land! Bij zo'n wandeling zie je wel 5 verschillende natuurtypes: stranden, bos, weilanden etc. en dat allemaal zo vlak na elkaar.

De volgende dag gingen we in de regen naar Hot Water Beach en dat was echt super cool!! Op dit strand zijn er plekken in de grond waar warm (lees: mega heet) water is. Als je dan een gat graaft, komt er warm water naar boven. Samen met Bea en Nicky ging ik graven en al snel hadden we een gat met veel te heet water! Door een plek met koud water te zoeken en daar te graven, konden we het enigszins mengen. Daardoor werd het een fijn warmwater badje, dat was echt bijzonder! Het graven en badderen was heel gezellig!

's Middags heb ik met Emily, Bea en Stephanie voor 3 uur Monopoly gespeeld, dat was echt gezellig! Het was de Nieuw-Zeelandse versie, dus er stonden allemaal trekpleisters uit NZ op. Het was wel even wennen om het in het Engels te spelen en zonder de Nederlandse namen, maar heel grappig!

Gisteren vertrokken we vanuit Hahei naar Rotorua, dat bekend staat om haar vulkanische activiteit. Er zijn hier meerdere plekken met van die rokende heet water poelen, die heerlijk naar zwavel en rotte eieren ruiken. Als je op straat loopt, ruik je dat af en toe ineens, echt mega vies!

Gisteravond hebben we met een groot deel van de groep een Maori Village bezocht! Dit was vrij toeristisch, maar wel heel leuk. We leerden hier over de cultuur en geschiedenis van de Maori, de oorspronkelijke inwoners van Nieuw-Zeeland. Ook een echte haka gezien daar! ;-)

En vanochtend was het tijd voor Hobbiton!! Dit zijn de huisjes van de hobbits uit The Lord of the Rings en the Hobbit. Na het filmen van de Hobbit trilogy hebben ze de huisjes allemaal laten staan, dus ze zijn net als in de films. Echt heel leuk! Het was super zonnig, dus dat gaf hele mooie foto's. :) Sommige huisjes zijn heel klein en sommige zijn veel groter. Zo konden ze in de films het lengteverschil van de verschillende acteurs vergroten, zonder special effects te gebruiken. Ondanks dat ik de films allemaal maar 1 keer heb gezien, vond ik het echt heel erg leuk en ik herkende ook best wel wat dingen!

Vanmiddag was de laatste activiteit in Rotorua: de Polynesische spa. Hier zijn allemaal verschillende warm water badjes, waarbij je uitkijktop het meer bij Rotorua, heel gaaf!

Morgen vertrekken we weer uit Rotorua en ga ik naar Lake Aniwhenua of naar Taupo, dat is nog even onduidelijk. Wordt hoe dan ook mooi! Helaas splitst de groep hier wek voor een deel, omdat sommigen een extra route nog hebben. Maar dan is er ruimte voor nieuwe mensen! :)

Ik zie nu dat het iets meer tekst is geworden dan de bedoeling was, maar goed! ;-) Hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen! Voor de beelden bij mijn verhaal, zie 'foto's'.

Lots of love, Esther

Marieke

Lieve Esther, wat maak je veel mee! Zo leuk dat je regelmatig een update geeft. En zo leuk dat je ook foto’s erbij stuurt. Never a dull moment zo te zien. En kennelijk heeft Stray het allemaal erg goed voor jullie geregeld. Wat kom je op prachtige plekken als ik het zo zie! En nu dan weer verder! Erg benieuwd weer. Veel liefs, mamma

Antoon

Lieve Esther,
Wat een heerlijke verhalen en prachtige foto’s!!!!
Net aan het ontbijt je mooie schets gelezen. Succes met kiezen?
?

Berber Paarlberg sr.

Opnieuw een prachtig uitje met jou op de computer. Toen Harmke nog klein was en iets vertelde over wat jullie met het gezin bekeken hadden, zei ze tot onze verrassing dat het "heel gevarieerd" was. Dat is nu bij jou ook van toepassing, en misschien appt ze dat wel naar jou.
Veel liefs van oma