estherinnieuwzeeland.reismee.nl

Peel Forest, Christchurch, Kaikoura, Wellington, National Park en Auckland

Kia Ora!

Dit is mijn laatste verslag vanuit Nieuw-Zeeland, want straks vertrekt mijn vliegtuig richting Nederland! Ik ben nu op het vliegveld in Auckland en om 23.59 (11.59 bij jullie) vertrekt mijn vliegtuig naar Shanghai. Daar heb ik een overstap van 5,5 uur om vervolgens nog eens 12 uur te vliegen naar Amsterdam. Als het goed is kom ik op dinsdag 17.45 aan op Schiphol. :)
Ik heb wel echt zin om naar huis te gaan, dus dat komt goed uit.

Vorige week donderdag (7 november) vertrokken we vanuit Tekapo naar Peel Forest. Hier hebben we 's avonds lekker spelletjes gedaan en de volgende dag ging ik met Pascalle, Janetta en nog een meisje paardrijden! Dit was zowek door het bos als langs en door de rivier, heel gaaf! We mochten ook galopperen en dat wilde ik natuurlijk ook. De eerste keer wist ik alleen niet echt wat ik aan het doen was, dus ik viel echt bijna van het paard af! Gelukkig kon ik me nog net vasthouden en kon ik blijven zitten. Na wat tips ging het de keren erna een stuk beter, dus dat was heel leuk!
Na de paardrijtocht reden we met de bus naar Christchurch. Hier zijn in 2011 heftige aardbevingen geweest en momenteel zijn ze pas op de helft van het herbouwen van alle schade. Ook zijn begin dit jaar 2 aanslagen in Christchurch geweest, dus het is wel een beetje een treurige stad. Sommige delen can het centrum zagen er ook heel treurig uit, veel steigers en gebouwen die niet af zijn. Ook de kathedraal in het centrum is nog steeds open aan de voorkant, waardoor het een beetje op een spookkerk lijkt. Toch waren bepaalde delen van de stad ook heel gezellig en met het zonnetje erbij was het nog beter! 's Avonds gingen we eten bij een café waar ze een deel van hun gerechten serveren per 'buizenpost', echt heel grappig.

Op zaterdag gingen we naar Kaikoura, dat is een plaatsje dat aan de oostkust van het zuider-eiland ligt en hier kun je dingen doen als walvissen spotten of met dolfijnen zwemmen. Ik heb niet zoiets gedaan, maar wel een mooie wandeling gemaakt daar! 's Avonds hebben we nog met een deel van de groep fish&chips gegeten, dat was gezellig. :)
Zondag vertrok de bus vanuit Kaikoura naar Picton, vanwaar we de ferry namen naar Wellington. Dit betekende helaas: afscheid nemen van het zuider-eiland. Dat vond ik wel heel jammer, want het voelde echt als een afsluiting ondanks dat ik nog een hele week over had.
Eind van de middag kwamen we aan in Wellington, waar Pascalle en ik 's avonds afspraken met Kallum (met hem waren we van Wanaka tot Tekapo). We gingen een drankje doen met hem en ook nog met Julian (Duitse jongen) en Manny (Engelse jongen) en daarna zijn we nog uitgeweest. :)
De volgende dag (maandag) ging ik lunchen met Pascalle, Kalium en Mervi (ook van een eerdere bus) en zijn we nog naar het Wellingtonmuseum geweest. Met Pascalle ben ik 's avonds naar de bioscoop naar de film Last Christmas geweest, dus ik ben al aardig in de kerststemming!
Dinsdag zijn we lekker de stad in geweest om te shoppen en 's avonds ben ik met Pascalle Mount Victoria Op geweest om de zonsondergang te bekijken. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over Wellington en op de zonsondergang. Het was de steile klim waard! Daarna gingen we nog een biertje drinken bij een rooftopbar met Kallum en Janetta (Fins meisje). Heel gezellig!
De volgende dag was de laatste volle dag in Wellington en toen ging ik met Pascalle naar het Te Papa Museum. Hier was ik al geweest toen ik een aantal weken geleden in Wellington was, maar het is zo groot dat ik nog niet alles had gezien!
Ik vond Wellington echt een hele leuke stad! Het is best groot, maar veel knusser dan Auckland. Ook zijn er veel leuke barren en winkels, dus ik was blij dat ik hier 4 nachtjes ben geweest!
Op donderdag vertrokken we met een klein groepje naar National Park, waar we op vrijdag de Tongariro Crossing zouden gaan lopen. Dat is een wandeling van ongeveer 7 uur, die de 6e mooiste wandeling ter wereld is. Hij gaat onder andere naar Mount Cook van Lord of the Rings. Helaas hoorden we op vrijdagochtend 5 minuten voor we opgehaald zouden worden dat het te slecht weer was op de track, dus dat hij gecanceld was. Dat was wel echt heel jammer, omdat ik er veel zin in had! In plaats daarvan hebben we een andere wandeling gemaakt naar een waterval. Het was super mistig, dus we konden wel begrijpen dat de Crossing gecanceld was. Des te meer reden om ooit nog terug te gaan naar Nieuw-Zeeland!
Verder hebben we in National Park niet zoveel gedaan, op films kijken na.
Op zaterdag was het tijd voor de busrit in mijn laatste Stray-bus! Een saaie trip van 6 uur naar Auckland, maar hij ging eigenlijk best vlot. We kwamen om 6 uur 's avonds aan, waarna ik met Pascalle en Janetta lekker sushi heb gegeten. Gisteren zijn we met zijn 3en naar Waiheke Island geweest, dat is een eiland ten noorden van Auckland met een paar strandjes en vooral veel wijngaarden! Hier hebben we lekker van de zon genoten en wijn gedronken. Het was een hele gezellige dag!

Vandaag was dan na 7 weken mijn allerlaatste dag in Nieuw-Zeeland aangebroken! We zijn nog lekker Auckland in geweest om te shoppen, te lunchen en om 5 uur hebben we lekker Mexicaans gegeten. Een leuke afsluiting van mijn geweldige tijd hier!

Ik kijk er momenteel heel erg naar uit om lekker thuis te zijn! Fijn om jullie allemaal weer te zien, in mijn eigen bedje te kunnen slapen en lekker te kunnen korfballen!
Nu alleen nog mijn 29 uur durende reis overleven en dan ben ik lekker thuis!

Bedankt voor alle lieve reacties op mijn eerdere blogs! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Ik zie jullie snel weer!

Veel liefs, Esther


(Mijn laatste serie foto's staan er ook op!)

Reacties

Reacties

Wouter

Super om te lezen, super wat je allemaal gedaan hebt! En die foto's! Wat is het toch een mooi land! Goede reis, lekker nagenieten!

Opa

Dat moet een droomvakantie zijn geweest! Zo dadelijk vliegen en de realiteit van alle dag tegemoet.
Goede reis en tot gauw!

Antoon

Haha, ik had deze reactie eerst bij je eerste reisbericht gezet?
18 nov 2019, 11:01
Lieve Esther, wat een mooi verhaal weer en wat een leuke foto’s, die je vertelling mooi aanvullen. Tof dat je ons zo hebt laten meegenieten???

oma

Lieve Esther, straks vijf uur de tijd om alle reacties op je laatste bericht te lezen. Je hebt volop genoten, en goed gebruik gemaakt van de vele mogelijkheden. Wat een prettig gevoel dat je straks thuis je eigen bedje hebt en veel mensen om je heen die blij zijn als je weer terug bent in het natte, maar geliefde Nederland. Dikke zoen en tot gauw van oma

Levi

Hooii Esther,
Super leuk om je reis te lezen en te lezen dat je zoveel leuke dingen hebt meegemaakt en dat de reis zo leuk was! Heel veel plezier weer in nederland! Succes met korfbal en dankjewel voor de geweldige verhalen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!