estherinnieuwzeeland.reismee.nl

Mijn eerste dagen in Auckland City!


(De foto's zijn bovenaan onder 'foto's' te vinden)

Hallo hallo!

Daar ben ik dan, aangekomen aan de andere kant van de wereld! Het is hier nu zondag en afgelopen vrijdagochtend ben ik geland in Auckland. Het was wel echt een lange reis om hier te komen. Eerst heb ik 11 uur gevlogen van Amsterdam naar San Francisco, maar die vlucht ben ik met 3 films aardig doorgekomen. :) Toen heb ik 6 uur doorgebracht op het vliegveld van San Francisco, wat wel pittig was aangezien het voor mijn gevoel midden in de nacht was en ik toch wel aan slapen toe was. Bij de vlucht erna van 12 uur heb ik gelukkig het grootste gedeelte kunnen slapen, waarna ik eindelijk mijn eindbestemming had bereikt!

Op het vliegveld was het meteen duidelijk dat ik in Nieuw-Zeeland was, want een groep sporters was daar een Haka aan het doen, echt heel grappig!

Vrijdag en zaterdag heb ik een beetje rustig aangedaan, want ik moest toch wel echt bijkomen van mijn jetlag. Veel geslapen en weinig gedaan, maar dat was wel even prettig.

Vandaag ben ik samen met Levi (mijn kamergenootje in het hostel, die toevallig ook korfbalt!) met zo'n echte toeristen hop on hop off bus de stad gaan verkennen! Zo hebben we de hoogtepunten van de stad gezien zonder dat we alles hoefden te lopen. Ik dacht dat Nijmegen al heuvelachtig was, maar Auckland is toch nog wel een stuk erger! Was heel gezellig samen. Het hoogtepunt van vandaag vond ik Mount Eden, dat is een slapende vulkaan. Daar zit nu een krater van ongeveer 50 meter diep met gras erop en vanaf boven had je echt super mooi uitzicht op Auckland! (zoals te zien is op een van de foto's.)

Ik vind Auckland wel echt een grote stad, met veel auto's en in het centrum veel flats en hoge gebouwen. Wat me opvalt opvalt, is dat er naast alle hoge gebouwen en zo veel parken zijn met echt hele mooie bomen. Er staan zelfs palmbomen! Dat vind ik met het weer hier toch wel bijzonder.

Ze zeggen hier dat ze qua weer 4 jaargetijden op een dag hebben en dat is ook wel echt zo. Op het ene moment is het heel erg koud en dan weer heel erg zonnig, wel gek!

Morgen vertrek ik om half 8 's ochtends met mijn eerste bus van Stray naar Whangarei en Paihia, dat is noordelijker dan Auckland. Daar heb ik heel veel zin in! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Ciao!

Liefs, Esther


Reacties

Reacties

Marieke

Lieve Esther, wat leuk om je eerste reisverslag te lezen! Erg grappig dat je bij aankomst al een haka te zien kreeg ???. Wereldkampioenschap rugby is nu! En gaaf dat je zo’n tour door de stad gemaakt hebt! Wat grappig dat Levi ook korfbalt. Hoe toevallig is dat? ? Morgen dus echt op pad naar het noorden. Heel erg veel plezier. Veel liefs, mamma

Antoon

Leuk verslag!!! En het is alsof je aan de keukentafel vertelt wat je meemaakt? Geniet maar lekker!

https://www.rugbyworldcup.com/video/493801?lang=en

Berber

Ha Esther, leuk om je eerste belevenissen te lezen. Je bent duidelijk al in een heel andere wereld, met een vulkaan, heuvels, alle jaargetijden op een dag en bijzondere bomen. Goede reis en veel plezier!

Opa

Lieve Esther,
Wat een mooi avontuur ben je aangegaan. Bijna onvoorstelbaar dat je zo ver weg bent en zo gemakkelijk contact met elkaar kunt hebben. En al ben je dan in je eigen woorden niet zo'n schrijver, dat is niet echt te merken. Met veel plezier hebben we jouw eerste verslag gelezen en we hopen dat er meer volgen!
Veel liefs van ons, oma en opa.

oma

Lieve Esther,
Die eerste dagen zien er goed uit. En wat een bijzondere krater met dat uitnodigende gras, zo midden in een stad.
Je bent nu verder naar het noorden vertrokken, daar zal het dan wat warmer zijn, maar op de foto's die je stuurde zag het er ook mooi uit. Geniet van je vrijheid, je hebt nog een heerlijk lange tijd voor je. Liefs, oma

Bart

Looking good overthere. Veel plezier, tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!